موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

تکنیک های جادویی برای جلب احترام همسر

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۱۹ ب.ظ

همه خانم ها سزاوار این هستند که همسرشان با آن ها با احترام رفتار کند، در واقع احترام از ویژگی های مهم در ازدواج موفق است که تاثیر بسیار زیادی در رابطه بین زوجین دارد.

با این حال شما به عنوان یک خانم ممکن است احساس کنید شوهرتان به اندازه کافی به شما احترام نمی گذارد یا دوست دارید همسرتان یاد بگیرد که مانند یک خانم با شما رفتار کند و به شدت از رفتار فعلی او گله مند هستید.

اما آیا تا به حال از زاویه دید دیگر به این مسئله نگاه کرده اید؟ مثلا این که شوهرتان نیز همین احساس را نسبت به شما داشته باشد ... بله! ممکن است او نیز در رابطه با شما احساس می کند به او بی احترامی می شود و به همین دلیل برای احترام گذاشتن متقابل تلاشی نمی کند.

بنابراین اگر می خواهید شوهرتان بیشتر به شما احترام بگذارد شاید بهتر باشد نحوه رفتارتان با او را ارزیابی کنید. آیا به اندازه کافی به او احترام می گذارید؟ آیا با او به همان گونه ای رفتار می کنید که یک زن باید با شوهرش رفتار کند؟ بی جهت نیستند که می گویند احترام، احترام می آورد.

در این مقاله دست روی موضوع احترام در روابط زناشویی گذاشته و به مراحلی اشاره خواهیم کرد که خانم ها برای دریافت احترام از شوهر خود باید انجام دهند.

1. هنگام صحبت کردن حرف او را قطع نکنید

یکی از راه های احترام گذاشتن به همسرتان این است که صحبت های او را قطع نکنید.

مطمئن باشید همان طور که خودتان از قطع شدن صحبت های خود توسط دیگران عصبانی می شوید همسرتان نیز ممکن است حال بدی پیدا کند. بنابراین قبل از پاسخ دادن به او اجازه دهید حرف هایش را تمام کند.

2. هر زمان با شما صحبت می کند به او توجه کنید

توجه کامل به صحبت های همسرتان باعث می شود احساس کند مورد احترام زیادی قرار گرفته است. بنابراین زمانی که صحبت می کند تلفن را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و یا اگر در حال کار با کامپیوتر هستید پشت به کامپیوتر بنشینید.

3. از انتقاد تهاجمی به او بپرهیزید

شوهرتان تنها انسان است و مطمئنا نقص هایی دارد. با این حال به جای این که مستقیما از او انتقاد کنید، هر زمان که از او نا امید شدید با او صحبت کنید. بدون توهین و بی احترامی به اشتباهاتش اشاره کرده و با آرامش نگرانی های خود را با او در میان بگذارید.

به او اجازه دهید از تاثیر منفی حرکات اشتباه خود مطلع شود و به او کمک کنید تا یاد بگیر چگونه نقص هایش را اصلاح کند.

4. او را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه کردن همسرتان با دیگران نه تنها بی احترامی به او است بلکه توهین آمیز محسوب می شود. بنابراین از مقایسه شوهر خود با مردان دیگر اجتناب کنید.

بپذیرید که با دیگران متفاوت است و نقاط قوت خودش را دارد.

5. در مقابل فرزندان درباره او با احترام صحبت کنید

به عنوان یک پدر و مادر این وظیفه شما است که فرزندان خود را به شیوه ای تربیت کنید که به افراد درستی در جامعه تبدیل شوند و یکی از ویژگی هایی که باید به آن ها یاد دهید احترام به دیگران به خصوص والدین می باشد.

بنابراین هر چقدر هم که پدرشان پر ایراد باشد، باید به آن ها بیاموزید که به او احترام بگذارند. برای این منظور می تواند از تعریف کردن او در مقابل بچه ها شروع کنید.

6. او را در حضور دیگران تحسین کنید

یکی دیگر از نشانه هایی که می گوید به شوهرتان احترام می گذارید تحسین کردن او در حضور دیگران است. بنابراین با آشکار کردن خصلت های بد او در مقابل دیگران او را شرمنده نکنید بلکه از او به خاطر خوبی های فراوانش تحسین کنید.

7. سر او فریاد نزنید

بدون شک زمانی که همسرتان سر شما فریاد می زند حس بسیار بدی پیدا می کنید، درست است؟ با فریاد زدن سر او، همسرتان نیز همین حس را خواهد داشت.

به همین دلیل مهم است هر چقدر هم که از دست او عصبانی هستید به خصوص در حضور دیگران از فریاد زدن بر سر او خودداری کنید.

8. او را آزار ندهید

برخی زنان عادت دارند سر همسرشان غر بزنند. اگرچه همه خانم ها این گونه نیستند اما یکی از مواردی که اکثر آقایان از آن شکایت می کنند همین مسئله است. اگر می خواهید همسرتان به شما احترام بگذارد در درجه اول از غر زدن دست بردارید.

9. مقابل فرزندان با او دعوا نکنید

سوء تفاهم میان زن و شوهر طبیعی است با این حال دعوا کردن و بحث مقابل فرزندان هرگز خوب نیست زیرا علاوه بر تاثیر منفی آن روی فرزندان باعث می شود احترام گذاشتن به یکدیگر نیز بسیار دشوارتر شود.

10. از بدگویی او به دوستان خود دست بردارید

همسرتان نیمه دیگر شما است، بنابراین اگر مدام در مقابل دیگران از او بدگویی کنید مانند این است که از خودتان بدگویی کرده اید. علاوه بر این زمانی که شوهر شما متوجه این موضوع شود مطمئنا بسیار ناراحت شده و جلب احترام او غیر ممکن خواهد بود.

11. مراقب وسایل او باشید

اگر می خواهید شوهرتان برای وسایل شما ارزش قائل شود شما نیز باید با او چنین رفتاری داشته باشید. همیشه مراقب باشید هیچ یک از وسایل او خراب نکنید، نشکنید و کثیف نکنید.

12. به او فضای شخصی در خانه اختصاص دهید

همسرتان نیز درست مثل شما به یک فضای شخصی برای خودش در خانه نیاز دارد. به او اجازه دهید تا کارگاه یا دفتری کوچک در خانه راه اندازی کند. با این کار حتما سپاسگزار شما خواهد شد.

13. اجازه دهید تصمیم نهایی را بگیرد

شوهر شما سرپرست خانواده است، اگرچه این به آن معنا نیست که جایگاه شما از او کمتر باشد بلکه بر عکس، شما با او برابر هستید اما نقش های متفاوتی دارید و این او است که وظیفه نهایی کردن تصمیمات خانواده را بر عهده دارد.

14. در مقابل دیگران به خصوص فرزندان با او مخالفت نکنید

مخالفت با مردتان در مقابل دیگران باعث خجالت و شرمساری او می شود و ممکن است احترام او نزد دیگران را نیز خدشه دار کند بنابراین هرگز در مقابل دیگران به خصوص فرزندان با او مخالفت نکنید.

منبع: inspiringtips

  • ۰۰/۱۲/۲۸