موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

15 توصیه ازدواج که هر زوجی بهش نیاز داره

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۴۷ ب.ظ

داشتن یک رابطه موفق، هدف بیشتر زوج هاست. در این مقاله 15 توصیه ضروری را در اختیار شما قرار می دهیم که در صورت اجرا به شما در رشد و استحکام پیوند زناشویی تان کمک می کنند.

در این مقاله 15 توصیه ضروری را در اختیار شما قرار می دهیم که در صورت اجرا به شما در استحکام رابطه تان کمک می کند.

1. انجام دادن کارهای کوچک

اگر دوست دارید یک زندگی زناشویی عالی داشته باشید، کارهای بزرگ مانند شام خوردن در رستوران های مجلل، الماس و جواهرات، سفر به برمودا و غیره را فراموش کنید!

هرچقدر هم که این موارد فریبنده به نظر برسند، اما سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند. اگر می خواهید زندگی باورنکردنی داشته باشید، روی چیزهای کوچک و روزمره تمرکز کنید.

به عنوان مثال، قبل از اینکه قهوه خودتان را بریزید، یک فنجان قهوه برای او بریزید. قبل از اینکه برای خودتان غذا بریزید، برای او بریزید، یک متن عاشقانه رمانتیک برای وی اس ام اس کنید و کارهایی از این قبیل. همین چیزهای ساده و به ظاهر بی‌ اهمیت، بسیار بزرگ و مهم هستند.

2. بهترین دوست یکدیگر بودن

دوران دبیرستان خود را به یاد می آورید؟ شما قبلا همه چیزتان را با بهترین دوست خود در میان می گذاشتید.

اگر اتفاقی می افتاد، خوب یا بد، با او تماس می گرفتید تا او را مطلع کنید. اگر چیزی در ذهن تان بود، تلفن را بر می داشتید و ساعت های طولانی را صرف صحبت با او می کردید.

همسرتان هم باید بهترین دوست شما شود. او را به فردی تبدیل کنید که می خواهید زندگی تان را با او تقسیم کنید.

3. شنونده خوبی باشید.

یکی از چیزهایی که همه ما دوست داریم این است که کسی را داشته باشیم که وقتی مشکلی داریم به ما گوش دهد. برای آرامش دادن به کسی، نیازی به حل مشکل او نیست. اغلب اوقات بهترین کار این است که فقط گوش دهید.

شنونده بودن، به تقویت رابطه شما کمک شایانی می کند. همسرتان باید بداند که می‌ تواند در هر زمانی نزد شما بیاید و از هرچه دوست دارد، با شما صحبت کند.

4. یادداشت عاشقانه بگذارید.

می دانیم زمانه عوض شده و به یک پیام ساده با تلفن همراه بسنده می کنید! اما اتفاقا هیچ چیز عاشقانه‌ تر از دریافت یک یادداشت عاشقانه نیست. ممکن است از مد افتاده باشد، اما واقعا رمانتیک است.

بدیهی است که نامه های شما نباید در این سطح باشد. این به معنای منصرف کردن شما نیست. این برای الهام بخشیدن به شما است.

کافیست آنچه را احساس می کنید، بنویسید و آن یادداشت را کنار فنجان صبحانه یا روی آینه قرار دهید. هیچ کس با دریافت چنین نامه عاشقانه ای نمی گوید: «این چه کاری است!» برعکس، عشق او به شما بیشتر می شود.

5. بیخیال آخرین تکه شوید!

یکی از راه های نشان دادن عشق و ایجاد احساسات گرم و محبت آمیز این است که از آخرین تکه خوراکی ها چشم پوشی کنید!

تصور کنید فقط یک بیسکویت شکلاتی روی میز مانده است و می دانید که همسرتان عاشق بیسکویت شکلاتی است. آیا آن را می خورید یا اجازه می دهید او آن را بردارد؟

اگر می خواهید رابطه خود را عالی کنید، اجازه دهید او آن بردارد. این حرکت شما هرگز فراموش نخواهد شد. این کار نشان می‌دهد که چقدر اهمیت می‌ دهید و چقدر فداکار هستید.

6. حواس تان به خودتان باشد!

روزهای اول ازدواج، احتمالا بهترین ظاهر خود را داشتید. اما با گذشت زمان چه اتفاقی می افتد؟ احتمالا با یکدیگر راحت تر می شوید و دیگر به ظاهرتان اهمیتی نمی دهید. یا شاید مقداری وزن اضافه کرده باشید.

اما چرا؟ مگر هنوز هم نمی خواهید همسرتان را در بهترین حالت خود ببینید؟ او هم متقابلا همین را می خواهد.

می‌ توانید خوب غذا بخورید، ورزش کنید و هر عادت بدی را کنار بگذارید تا بتوانید در سال‌ های آخر زندگی‌ تان که بیشترین نیاز را به یکدیگر دارید، کنار همسرتان باشید.

7. تعریف و تمجید کنید.

در اولین قرار ملاقات ها، اغلب از شریک زندگی خود تعریف کرده اید. اما با گذشت زمان، ممکن است ویژگی های او را بدیهی فرض کنید و فکر کنید که او خودش نظر شما را درباره خود می داند، پس نیازی به گفتن نیست.

اما اینطور نیست. شنیدن تعریف و تمجید همیشه حس خوبی می دهد. این کار به شریک زندگی تان یادآوری می کند که فوق العاده است، و از اینکه با او هستید خوشحالید.

8. به یکدیگر کمک کنید.

از روی تجربه، می توانم به شما بگویم که اگر این توصیه کوچک را دنبال کنید، واقعا به همسرتان احساس نزدیکی خواهید داد.

فرض کنید در حال مرتب کردن تخت هستید و همسرتان ناگهان ظاهر می شود و شروع به کمک کردن می کند و این کار زودتر انجام می شود. یا فرض کنید در حال شستن ظرف‌ ها هستید و همسرتان می آید و در خشک کردن ظرف ها کمک می کند.

قطعا حس قدردانی در شما ایجاد می شود. به دنبال راه هایی برای کمک به همسرتان باشید.

9. روزتان را با بوسه شروع، و به پایان برسانید.

بسیاری از زوج ها اغلب این کار را به اندازه کافی انجام نمی دهند، به خصوص وقتی مدتی از ازدواج شان می گذرد.

بوسیدن می تواند مفرح، محبت آمیز و پرشور باشد. این راهی است که به شریک زندگی خود بفهمانید که همه چیز خوب است. بوسه، احساسات را بدون نیاز به گفتن حتی یک کلمه منتقل می کند.

10. با هم قدم بزنید.

یکی از لذت بخش ترین کارها، قدم زدن با همسرتان است. این یک زمان آرامش‌ بخش است که در آن می توانید در مورد اتفاقات روزتان یا مسائل مهم گفتگو کنید.

پیاده روی طولانی مدت مزایای متعددی دارد. شما نه تنها در بیرون از خانه هوای تازه دریافت می کنید، بلکه به عنوان یک زوج ورزش می کنید و تنها با صحبت کردن با یکدیگر، با هم ارتباط صمیمی تری برقرار می کنید.

11. تعادل یکدیگر باشید.

شما و همسرتان دوقلوهای همسان نیستید. در واقع، شما احتمالا فردی را انتخاب کرده اید که بسیار متفاوت با خودتان است و این چیز خوبیست. در تفاوت های شما، فرصت هایی برای رشد و توسعه وجود دارد.

ممکن است همیشه با او موافق نباشید، اما پذیرا بودن به شما این امکان را می‌ دهد تا چیزهای جدیدی بیاموزید.

تفاوت ها به جای اینکه شما را از هم جدا کنند، می توانند لایه دیگری به رابطه شما با خودتان اضافه کنند.

12. لحظات آرامی کنار هم داشته باشید.

شاید تصور کنید نزدیک شدن به شریک زندگی تان به معنای انجام کاری با هم است، اما لزوما اینطور نیست. گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است، این است که لحظاتی آرام را با هم به اشتراک بگذارید.

گاهی صرفا نشستن کنار یکدیگر، گوش دادن به موسیقی و یا نوازش کردن، می تواند به اندازه مکالمه یا هر کار دیگری خوب و مفید باشد.

13. در طول روز، حال یکدیگر را بپرسید.

این یک کار آسان اما بسیار ارزشمند است. پرسیدن حال همسرتان در طول روز باعث می شود بداند شما به او فکر می کنید.

نیازی نیست مکالمه تان طولانی باشد. یک متن ساده با ایموجی قلب یا عبارت «تو فکرتم» یا «دوستت دارم»، یک تماس فقط برای گفتن «حالت چطوره؟»، باعث می شود رابطه تان گرم بماند.

14. ببخشید و گذشت کنید.

در هر رابطه ای، یک نفر اشتباه می کند. اشتباه و خطا اجتناب ناپذیر است اما این توصیه کوچک می تواند رابطه شما را نجات دهد و به شما امکان دهد که رو به جلو پیش بروید و قوی تر شوید.

ببخشید و گذشت کنید. اشتباهات را مانند گیوتین بالای سر طرف مقابل نگه ندارید. اگر او واقعا عذرخواهی کرده است، آن را بپذیرید.

15. سازش کنید.

این توصیه بسیار مهم است. یک رابطه مانند یک جاده دوطرفه است. دو نفر با دو دیدگاه متفاوت! هنگام بروز رنجش یا جریحه دار شدن احساسات، کمی کوتاه بیایید. هنر سازش، بسیار ارزشمند است.

این کار نشان می دهد که شما شریک زندگی خود را دوست دارید و مایلید به نیازهای او توجه کنید.

منبع: www.lifehack.org

  • ۰۲/۰۳/۰۲