موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

همه افرادی که وارد رابطه عاشقانه و زندگی زناشویی می شوند در زندگی خود به دنبال عشق واقعی هستند اما چگونه می توان تشخیص داد احساس علاقه ای که میان زن و مرد وجود دارد از یک عشق واقعی سرچشمه می گیرد یا احساسات زودگذر و فیک؟!

امروزه بسیاری از روابط به شکست ختم می شوند زیرا عشق میان زوجین واقعی و حقیقی نیست و در برخی موارد تنها بر اساس جذابیت های فیزیکی، احساسات زود گذر یا فشار برای داشتن همسر یا شریک زندگی ایجاد شده است. چنین روابطی به راحتی دچار مشکل شده و با اولین مانع و دشواری به جدایی می انجامند.

از سوی دیگر روابطی که بر پایه عشق واقعی بنا شده اند در طول زمان بارها به محک آزمایش گذاشته می شوند و مشکلاتی که در مسیر زندگی مشترک رخ می دهد نه تنها از علاقه بین آن ها نمی کاهد بلکه این احساس را قوی تر می کند.

سوال این است که آیا عشق واقعی علائم خاصی دارد و می توان آن را از احساسات زودگذر تشخیص داد یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است و ما در ادامه قصد داریم به مرور برخی از نشانه های عشق واقعی میان زن و شوهر بپردازیم. با ما همراه باشید.

علائم عشق واقعی میان زن و شوهر

1. محبت میان آن ها به مرور زمان افزایش می یابد

زن و مردی که واقعا عاشق یکدیگر هستند محبت فزاینده ای نسبت به هم دارند، به همین دلیل حتی با گذشت زمان و از بین رفتن جذابیت های فیزیکی همچنان یکدیگر را می پرستند و با گذشت سال ها زندگی مشترک، رابطه این دو نفر به دلیل دوستی، همراهی و وفاداری که نسبت به هم احساس می کنند به منطقه آسایش دائمی آن ها تبدیل می شود.

2. با وجود مشکلات فراوان در زندگی همچنان کنار هم می مانند

یکی دیگر از نشانه های عشق واقعی این است که زن و شوهر فارغ از این که چه مشکلاتی سر راه آن ها ایجاد شود کنار هم می مانند.

آن ها به جای این که اجازه دهند مشکلات باعث جدایی بین آن ها شود، از مشکلات به عنوان چسبی که پیوندشان را محکم تر می کند استفاده می کنند.

3. رابطه آن ها مبتنی بر تعهد است

بر خلاف بسیاری از روابط موقتی، زن و مردی که واقعا عاشق یکدیگر هستند به راحتی تحت تاثیر تغییر احساسات خود قرار نمی گیرند.

عشق آن ها به یکدیگر تصمیمی است که با تعهد روزانه تقویت می شود. به همین دلیل حتی اگر هیچ چیز بر وفق مراد نباشد آن ها تعهد خود را زیر پا نمی گذارند.

4. آن ها از بودن با هم خسته نمی شوند

زمانی که عشق واقعی باشد زن و مرد حتی بعد از سال های طولانی هرگز از دیدن دوباره و دوباره هم خسته نمی شوند بلکه عشق میان آن ها باعث می شود زندگی مشترک الهام بخش و هیجان انگیزی داشته باشند.

آن ها از تغییرات ظاهری ناشی از افزایش سن ناراحت نمی شوند و از انجام کارهای روزمره با هم راضی و خشنود هستند.

5. حتی فاصله از عشق آن ها کم نمی کند

می گویند عشق از راه دور هم محک می شود و اگر واقعی باشد، فاصله ها هرگز خدشه ای در آن وارد نمی کند.

اگرچه بسیاری معتقدند که روابط راه دور چندان کارآمد نیستند اما روابطی که بر پایه عشق واقعی بنا شده اند می توانند این باور را به چالش بکشانند زیرا تعهد، وفاداری و حسی که زوجین نسبت به هم دارند با وجود دوری از یکدیگر بدون تغییر باقی می ماند.

6. احترام متقابل میان آن ها وجود دارد

یکی از نشانه های عشق واقعی احترام متقابل است که هر رابطه ای را هماهنگ و متعادل نگه می دارد.

زن و شوهر با احترام به تفاوت های یکدیگر می توانند از درگیری هایی که ممکن است میان آن ها ایجاد شده و روابط شان را تیره و تار کند دوری کنند.

7. نسبت به احساسات هم حساس هستند

زن و شوهری که واقعا به یکدیگر علاقه دارند نسبت به احساسات طرف مقابل حساس هستند.

آخرین چیزی که این افراد ممکن است تصور کنند این است که به عشق شان آسیب برسانند. به همین دلیل همواره مراقب هستند تا مبادا کاری کنند که اعتماد میان آن ها از بین برود یا باعث آزردگی یکدیگر شوند.

8. نقص های یکدیگر را می پذیرند

در عشق واقعی زوجین می دانند که شریک زندگی آن ها کامل نیست، به همین دلیل با ملایمت با یکدیگر رفتار کرده و در صورتی که مرتکب اشتباه شوند یکدیگر را می بخشند و فرصت اصلاح و جبران به هم می دهند.

9. آن ها نسبت به هم صادق، شفاف و وفادار هستند

عشق واقعی زن و مرد را قادر می سازد تا نسبت به یکدیگر صداقت داشته باشند و به هم وفادار بمانند.

آن ها برای ایجاد اعتماد حتی حاضر هستند حریم خصوصی خود را قربانی کنند. به علاوه همواره مراقب هستند کاری نکنند که شریک زندگی شان به وفاداری آن ها شک کند.

10. نسبت به هم صبور هستند

صبر و ملایمت از ویژگی های بارز عشق واقعی است و کسانی که یکدیگر را از صمیم قلب دوست دارند به راحتی از هم خشمگین نمی شوند و هرگز و در هیچ شرایطی نسبت به هم پرخاش یا بی ادبی نمی کنند، بلکه احترام میان آن ها موج می زند و اجازه نمی دهند عادت کردن به یکدیگر باعث بی توجهی کردن آن ها نسبت به هم شود.

11. محبت میان آن ها بی قید و شرط است

عشق واقعی بی قید و شرط است و به ویژگی های فیزیکی یا پاداش مرتبط نیست. به عبارت دیگر حتی اگر طرف مقابل همه چیز خود از جمله ظاهر زیبایی اش را از دست بدهد شریک زندگی اش کنار او خواهد ماند و در ازای آن چیزی طلب نمی کند.

12. هر دو انگیزه ای برای بهتر شدن یکدیگر هستند

عشق واقعی افراد را تشویق می کند تا برای بهتر شدن تغییر کنند و تعهد عمیق آن ها نسبت به یکدیگر آن ها را وادار می کند تا از شر عادت های بد خود خلاص شده و شخصیت بهتری داشته باشند.

به عنوان مثال فردی که قبلا تنبل بوده سعی می کند سخت کار کند تا بتواند زندگی پایداری را برای شریک زندگی و خانواده آینده خود بسازد.

منبع: inspiringtips

  • ۰۱/۰۱/۱۷