موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

موج عشق

همه چیز درباره دنیای عاشقانه ها

چگونه فردایی بهتر برای خود بسازیم؟

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۲۸ ب.ظ

زندگی پر از فراز و نشیب است. ما در زندگی هم لحظات خوب را سپری می کنیم، و هم لحظات بد را. اما اگر به شما بگوییم که راهکارهای کوچکی وجود دارد که می توانید در روتین زندگی تان اعمال کنید تا زندگی تان آسان تر شود چه؟

گاهی اوقات در شرایطی گیر می کنیم که نه به نفع ماست، نه به نفع اهداف مان، و نه به نفع سلامتی و رفاه مان!

در چنین لحظاتی، معمولا دچار استرس و افسردگی می شویم و به این فکر می کنیم که چرا زندگی اینقدر سخت است! و از خودمان سوال می کنیم که آیا واقعا می توانیم دوباره احساس شادی کنیم و زندگی روی خوشش را به ما نشان دهد؟ این امر می تواند منجر به خودتخریبی ما شود.

اما راه هایی وجود دارد که می توانیم زندگی مان را از نو بسازیم و مجددا هم برای خودمان و هم برای اطرافیان مان، مفید واقع شویم؛ می توانیم به آن روی زندگی باز گردیم و متوجه شویم که زندگی چقدر آسان تر شده است. چطور؟ به موارد زیر توجه کنید:

1. روتین های مناسبی ایجاد کنید

هر روز، با یک روتین خوب شروع می شود. زمان آن رسیده که به زندگی تان ارزش اضافه کنید، به خودتان برای منظم بودن انگیزه دهید، بر خود مراقبتی تمرکز کنید و عادت های سالم را تمرین کنید.

شما می توانید جهت افزایش بهره وری و رشد، هم روتین روزانه و هم روتین شبانه مناسب داشته باشید.

2. خود مراقبتی را تمرین کنید

بیایید به خود مراقبتی توجه بیشتری کنیم. صرف 15 تا 30 دقیقه زمان در روز برای توجه و مراقبت از خود، زندگی را برای شما آسان تر خواهد کرد. چگونه؟

به جای احساس استرس و نگرانی در مورد اینکه زمان کافی برای انجام کارهای مورد علاقه تان را ندارید، می توانید این زمان را صرف تمرکز بر روی خودتان کنید.

3. هیچ چیز را به خودتان نگیرید!

اینکه هر چیزی را به خودتان نگیرید، یکی از ضروری ترین بخش ها برای آسان تر شدن زندگی خودتان و دیگران می باشد.

یادتان باشد رفتار دیگران همیشه مربوط به شما نیست، مربوط به خودشان است. اگر نگذارید این رفتارها بر شما تاثیر بگذارند، ذهن تان همیشه در آرامش خواهد بود و همواره آماده رویارویی با هر موقعیتی هستید.

4. افراد سمی را کنار بگذارید

افراد سمی، حال شما را بد می کنند و می توانند به زندگی تان انرژی منفی وارد کنند. این قدرت را از آن ها بگیرید! آرامش ذهنی شما باید برایتان در اولویت باشد.

5. از راضی کردن دیگران دست بکشید

دیگر به دنبال تایید دیگران نباشید و با خودتان و ارزش هایتان صادق باشید. شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید؛ خصوصا از طریق فدا کردن نیازهای خودتان!

6. نه گفتن را یاد بگیرید

اگر نه گفتن برایتان سخت است، نگران نباشید! شما تنها نیستید! افراد زیادی مانند شما نمی توانند نه بگویند اما شما می توانید با یادگیری قدرت نه گفتن، زندگی تان را آسان تر کنید.

7. همیشه صادق باشید

این امر هم در مورد خودتان صدق می کند و هم در مورد دیگران. صداقت، همیشه بهترین سیاست است. صداقت و روراستی، مزایای زیادی دارد از جمله به دست آوردن اعتماد دیگران، توانایی افتخار کردن به خود، استرس کمتر و...

8. مسئولیت اقدامات و اشتباهات تان را بپذیرید

همه ما مرتکب اشتباه می شویم. مهم نحوه واکنش شما نسبت به اشتباهات و چگونگی پذیرش مسئولیت آن هاست. اگر اشتباهی مرتکب شدید، آن را بپذیرید و سعی نکنید پنهان کنید. با پنهان کردن یک اشتباه، گاها زیان بیشتری به بار می آورید.

9. صبوری را تمرین کنید

همه ما می توانیم در زندگی کمی صبورتر باشیم. اجازه ندهید کوچک ترین چیزها شما را از کوره به در برد. البته به حرف آسان است، اما اگر آن را تمرین کنید، قادر خواهید بود در هر شرایطی آرام بمانید.

10. نا امیدی را در زندگی بپذیرید

نا امیدی در زندگی پیش می آید. ممکن است دیگران نا امیدمان کنند یا حتی خودمان، خودمان را نا امید کنیم. نکته مهم این است که این نا امیدی را به عنوان بخشی از زندگی بپذیریم. فقط سعی کنید نا امیدی در قلب تان نفوذ نکند. به خودتان یادآور شوید که هر کسی در هر شرایطی می تواند تغییر و رشد کند.

11. عشق به خود را تمرین کنید

شروع به دوست داشتن خود کنید. بی قید و شرط! می توانید با مراقبت و توجه به خود، و یا با استفاده از عبارات تاکیدی مثبت این عشق را ابراز کنید.

12. اهداف قابل دستیابی تعیین کنید

تعیین اهدافی که به دور از دسترسی هستند، منجر به نا امیدی می شوند. سعی کنید برای خود اهداف کوچک قابل دستیابی تعیین کنید.

13. در صورت نیاز، کمک بخواهید

گاهی از کمک خواستن خجالت می کشیم. شاید به این دلیل که نمی خواهیم مزاحم دیگران شویم. اما دیگران عاشق کمک کردن به شما هستند! به خودتان یاد دهید که هیچ اشکالی ندارد اگر درخواست کمک کنید.

14. شکرگزاری را تمرین کنید

شکرگزار بودن بابت آنچه که دارید، به جای تمرکز بر آنچه ندارید، شما را به سوی یک زندگی رضایت بخش تر و شادتر سوق می دهد. می توانید این شکرگزاری را به صورت نوشتاری یا گفتاری انجام دهید.

15. بخشش را یاد بگیرید

بخشش از نظر هر کس معنای متفاوتی دارد. هر معنایی که برای شما داشته باشد، سعی کنید آن را تمرین کنید و دیگران را ببخشید. این کار زندگی شما را آسان تر می کند.

16. زندگی تان را از شلوغی ها پاک کنید

آیا زندگی تان آشفته به نظر می رسد؟ ایجاد فضا و پاکسازی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت ذهنی، زندگی آسان ترین برایتان رقم می زند.

17. بر ارزش تمرکز کنید

چه چیزی در زندگی شما ارزش دارد؟ ارزش هایتان را در زندگی مشخص کنید بر اسا آن ها زندگی کنید. این کار باعث می شود تمرکزتان روی چیزهای مهم زندگی باشد.

18. مراقب سلامتی تان باشید

داشتن یک سبک زندگی سالم، مهم ترین کاری است که می توانید برای خود انجام دهید. یک سبک زندگی سالم، بر رفاه ذهنی و فیزیکی تمرکز دارد و سطح انرژی شما را بالا برده، و باعث می شود در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید.

19. نیازهای خودتان را در اولویت قرار دهید

اگر به خاطر دیگران پا روی نیازهای خودتان می گذارید، شما دچار حس بی میلی و استرس خواهید شد. یادتان باشد ابتدا به خودتان و نیازهایتان توجه کنید و بدانید که با این کار، اتفاقا برای مراقبت از دیگران هم فضای کافی دارید.

20. کنترلگری را کنار بگذارید

ما اغلب فکر می کنیم باید همه چیز در زندگی تحت کنترل مان باشد. غافل از اینکه برخی چیزها از کنترل ما خارج اند. با پذیرش این حقیقت که شما تنها یک نفر در میان میلیاردها انسان در این جهان هستید و جهان برنامه های خودش را دارد و گاها این برنامه ها مطابق با میل و خواسته شما نیستند، زندگی آسان تری خواهید داشت.

21. خوب بخوابید

کاهش اضطراب، افزایش مهارت های فکری و خلق و خوی بهتر، تنها برخی از فواید خواب خوب و کافی شبانه هستند. هیچ کس دوست ندارد کل روزش را مشغول چرت زدن و بداخلاقی کردن باشد!

با بهبود الگوهای خواب تان و ایجاد عادت های سالم خواب، می توانید به طرز چشمگیری زندگی تان را بهبود بخشیده، و آن را آسان تر کنید.

  • ۰۲/۰۴/۱۳